Friday, February 19, 2016

cinta pasti bertemu tapi mati itu lebih pasti..

Assalamualaikum 19022016 1424

"Antara tanda2 yang akan kita rasa,penglihatan terganggu,kelabu je...
Mulut mesti kata....
Eh!kenapa mata ni?kelabu je....tak nampak apa2 le,kabur!
Itu maknanya...ALLAH dah tutup hijab kita,mungkin nak jaga pandangan mata dari melihat benda2 yang buruk dan kotor!
Mata,hidung,telinga,kaki akan layu dan jatuh.
Macam mana nak tahu?
Mata hitam dah tak berkaca,tiada bayangan dan kaku.
Hidung tak cantik dan tak terletak seperti selalu.
Kaki atau tapak kaki akan tegak lurus tak seperti selalu.Di bahagian atas tengah kaki sebelahan buku lali,akan ada ruang kosong.
Badan sejuk bermula dari kaki.Sedikit demi sedikit naik ke kepala.
Keluar peluh berlebihan yang berwarna kekuning kuningan dan melekit.Tak seperti lazimnya.Jika orang mati dalam keadaan Husnul khatimah,ada peluh menitik di dahi dan kelopak mata.Lap bagaimana sekali pun,peluh itu akan tetap keluar.
Selera makan berkurangan atau sebaliknya.Ada yang tiba2 suka makan!ada pula yang tak lalu makan!
Hujung jari kaki dan tangan bengkak kebiru biruan.Biasanya orang yang ada pendarahan dalam badan akan mengalami keadaan macam ni.
Kekejangan pada seluruh angota badan atau bisa bisa badan.
Ada orang2 yang akan pergi,mengadu badan dia sakit2 dan perlu di urut.Esoknya...JALAN!
Tulang pinggang rapat ke lantai.tak seperti orang normal.
Macam mana nak tahu?
Baring atas lantai,jika badan dan lantai sama rata.Sah!dah boleh beli kain kapan."


excerpt : diari seorang ibu

tetiba pulak tercari bab ni. hmm.. nanti nak try menyiasat. dan kalau tahu pun bagus untuk diri sendiri. umur dah meningkat, waktu pun dah makin dekat :)

Tanda dah tahu. Cara urus pulak? Boleh baca di sini: 



No comments:

Post a Comment

Han suka kalau korang komen